Titogradska tribina, Polis, a danas Džada: Jer Podgorica to zaslužuje

Titogradska tribina, Polis, a danas Džada: Jer Podgorica to zaslužuje

Nakon što je 2004. ukinut „Polis“, nedjeljni list Skupštine opštine Podgorica, Glavni grad je nedavno dobio novo glasilo – časopis “Džada Glavnog grada”.

Njegovi osnivači, novinarski par Ilija Pejović i Dajana Golubović Pejović su u vrijeme “Polisa” bili premladi da bi se sjećali detalja. Ipak, iz konteksta vremena u kome je „Polis“, koji je od osnivanja 1960. do 1992. izlazio pod nazivom “Titogradska tribina”, nastao i funkcionisao, vjeruju da je njegova misija bila slična onome čemu danas teži “Džada”.

Glavni i odgovorni urednik časopisa Ilija Pejović, kaže da će „Džada“ pričati priču o podgoričkoj prošlosti, sadašnjosti i budućnosti. I to je očigledno već u prvom broju.

Džada o…

Kroz vodič o Podgorici za početnike, čitaoci se najprije upoznaju sa opštim podacima o gradu, slijede priče o podgoričkim specijalitetima – krapu i ukljevi, te čuvenoj bozi, u kojoj su uživale generacije, a koju i danas po starom receptu gosti mogu popiti u poslastičarnici „Korzo“, u centru grada.

U znak sjećanja na Bojana Bajramovića, Ljubo Jovović piše o pjevaču, koji je u Podgorici živio od svoje prve godine. Tu je u preminuo, 29. decembra, 2008, nakon duge i teške bolesti.

Prvi broj “Džade” donosi i dio avantura Podgoričanina Edina Krnića, svjetskog putnika, koji je tokom posljednjih godina posjetio 90 zemalja.

“Džada Glavnog grada” svakako u naslovu nudi osnovnu odrednicu za ono što čitaoce čeka među koricama.

“Časopis dominantno tretira teme koje se tiču Podgorice. To je novinska priča o podgoričkoj prošlosti, sadašnjosti i budućnosti i biće vjetar u leđa svakoj dobroj ideji, svakom pojedincu i kolektivu koji Podgoricu čine prepoznatljivom“, kaže urednik “Džade”.

Otvoreni za saradnju

Redakcija je, kako dodaje, apsolutno otvorena za saradnju na raznim novoima, a Pejović dodaje da bi bilo poželjno da saradnici, osim talenta i želje, pokažu potreban stepen entuzijazma.

“Obrađujemo teme koje u osnovi ne sugerišu na veliki komercijalni uspjeh”, objašnjava on, dodajući da je časopis neprofitabilnog karaktera.

Facebook: Džada Glavnog grada
Facebook: Džada Glavnog grada

“Džada” zasad izlazi u štampanom izdanju, kvartalno.

U planu internet izdanje

“Za print smo se odlučili iz više razloga: smatrali smo da štampano izdanje ima potrebnu ‘težinu’ i da sluti na duže trajanje. Portal je svakako dio plana, ali kao naredni korak. Još jedan bitan razlog za print je i učešće na konkursu Ministarstva kulture, za dodjelu sredstava za sufinansiranje lokalne štampe“, kazao je Pejović.

Sudeći prema prvim komentarima na društvenim mrežama, ideja da pokrenu časopis posvećen Podgorici je dobar potez.

„Nekoliko dana nakon objave prvog broja više smo nego zadovoljni reakcijama, ne samo kada je riječ o onome što su čitaoci pronašli među neobičnim koricama našeg časopisa, već i samom željom ljudi da u digitalnoj eri, kada svi većinu sadržaja tražimo na svojim elektronskim pomagalima, omirišu print i slušaju predivan zvuk listajući stranicu po stranicu“, kaže Pejović.

Foto: Filip Rašović
Foto: Filip Rašović

Pozitivna reakcija publike, dodatan je vjetar u leđa ekipi koja kreira „Džadu“.

„To je samo potvrda naših pretpostavki da Podgorica zaslužuje svoj časopis koji će sigurno imati publiku i među stanovnicima drugih crnogorskih gradova. ‘Džada’ nije slijepa lokalpatriotska priča. Ona samo kao izvor tema bira širi prostor Glavnog grada, koji odavno sam po sebi prevazilazi okvir ‘lokalnog’”, rekao je Pejović.

Prvo izdanje „Džade“ odštampano je u relativno malom broju primjeraka koji su podijeljeni prijateljima, određenim institucijama, pojedinim ugostiteljskim objektima… Iz redakcije najavljuju veći tiraž drugog broja, koji izlazi 1. marta, kao i mogućnost da se „Džada“ nađe u prodaji. Želja uredništva je da “Džada” što prije preraste u mjesečnik.

„Džadu“ možete pratiti na društvenoj mreži Facebook.

Komentari

comments